Rene Russo - Sexappeal príťažou [1999]


Na ktorý moment z nakrúcania nezabudnete?
Rene Russo: Na Piercea v nohavičkách tanga! Išlo o scénu, v ktorej sa Pierce pohybuje štvornožky a ja mu lejem na hlavu vedro vody. Keďže to mala byť ľúbostná scéna, od Piercea sa vyžadovalo, aby bol nahý. Kvôli ilúzii nahého tela si Pierce obliekol striptérske nohavičky, s úzkym pásikom látky na zadnej časti. Keď už na Pierceovi pristála spŕška vody, kameraman zastavil akciu a skríkol: Hej, Pierce, ten pásik vidno. Nemohol by si byť predsa len nahý? Neostávalo nič iné, iba vypoklonkovať von štáb a v úzkom pracovnom kruhu scénu zopakovať.

Ktorá z herečiek vás ovplyvnila najviac?
Rene Russo: V začiatkoch to bola Doris Day. Milujem ju. Mohla by som menovať i mnohé ďalšie. Susan Sarandon, Drew Barrymore, Faye Dunaway... Film Bonnie a Clyde som si kvôli Faye pozrela asi stopäťdesiatkrát.

V čom podľa vás spočívajú vaše herecké kvality?
Rene Russo: Som presvedčivá. Dúfam, že si diváci na konci filmu povedia: Verím jej. Je pravdivá.

V poslednom čase vzniká málo filmov so ženami v hlavnej úlohe. Ako to vidíte vy?
Rene Russo: Nikdy mi neponúkli hlavnú rolu. Stále som bola len žena po boku muža hrdinu. Až v Afére Thomasa Crowna som dostala šancu rozohrať nejaký charakter. Stále dúfam vo väčšie príležitosti, no na druhej strane som rada, že mám dobre platenú prácu. Herectvo sa mi páči, hlbší vzťah k nemu však nemám. Závidím kolegom, pre ktorých je herectvo vášňou. Ak raz skončím s hraním, chcem sa venovať nespokojným teenagerom. Chcem im porozprávať o svojom dospievaní. Nech vedia, že depresie a odpor k vlastnému telu sú O.K. a časom pominú.

Ako je to s krásou vo filmovom priemysle? Ovplyvňuje hodnotu herca jeho výzor?
Rene Russo: Syndróm mladosti je problémom Spojených štátov. Najmä vo filmovom biznise nemá staroba šancu. Len čo nevyzeráte mlado, ste odpísaný. Je to hlúpe, lebo aj žena po štyridsiatke má čo povedať. Ozajstná krása vyžaruje zvnútra. Pre mňa ostane navždy najkrajšou ženou sveta Matka Tereza. Mrzí ma, keď vidím, ako herečky, ktoré sú v mojom veku, podstupujú plastiky. Nemali by sme byť závislí od módy a nechať si od nej diktovať, či budú moje prsia malé alebo veľké, či momentálne letia úzke alebo plné pery.

Keby ste hrali hlavnú rolu a mali tú moc vybrať si hereckého partnera, kto by to bol?
Rene Russo: Dúfam, že raz získam titulnú úlohu v romantickej komédii. Je ich naozaj málo. No a v jednej z nich by som si rada zahrala s Robertom De Nirom. Taktiež by nebola na zahodenie opätovná spolupráca s Melom Gibsonom.

Robíte niečo pre svoje telo?
Rene Russo: Pokúšam sa cvičiť, no robím to nerada. Pri aerobiku vydržím najviac dvadsať minút. Radšej sa prechádzam. Niekedy aj celé hodiny. Žiaľ, pred týmto filmom som bola nútená dostávať sa do formy spôsobom, ktorý nenávidím. To znamená cvičiť s činkami, posilňovať. Vedela som totiž, že môj zadok sa ocitne niekoľkokrát v zábere. Jedálny lístok si kontrolujem iba počas nakrúcania, inak si dám aj mäso, ak mám chuť. Nefajčím, nepijem. A viac ako skrášľovacím prostriedkom verím spánku.

Čo prezradíte o vašej dcérke Rose?
Rene Russo: Je nádherná. Má šesť rokov a čím je väčšia, tým je roztomilejšia. Každý rok si hovorím: Bodaj by ostala naveky taká, aká je teraz. Žiaľ, čas beží. Možno až bude v tom kritickom veku 14-15, bude taká protivná, že ju budem chcieť vyhodiť z domu. A práve preto staviame v dome aj druhé poschodie.