Sandra Bullock - Nezbednica čaká na ženícha [1999]


Stalo sa vám niekedy, že ste prebrali?
Sandra Bullock: Nikdy som nemusela vnímať alkohol ako niečo negatívne. Mávali sme ho doma na stole a mohli sme ho ochutnať. Nebol pre nás tabu. Raz som sa opila na strednej škole a potom som si to poriadne odskákala na záchode. Viac som ta neskúšala.

Sláva je akousi skúškou, ktorá prezradí, aký človek v skutočnosti je. Vy ste sa vraj nezmenili a zostali ste normálna.
Sandra Bullock: V tomto s vami súhlasím. Ak je niekto slávny a neznesiteľný, určite bol neznesiteľný už aj predtým, než sa stal slávnym. Vo mne sláva skôr vyvolávala pochybnosti, čo nebolo práve najpríjemnejšie. Zároveň mi však pomohla nazbierať dostatočnú energiu a prebudiť ctižiadosť, vďaka ktorej som dosiahla to, čo som dosiahla. Sláva ma našťastie nezasiahla v dospievaní. Keď som sa stala známou, bola som už vyrovnanou osobou s konkrétnou predstavou, čo chcem urobiť. No pravdou je, že sláva ma určite ovplyvnila. Možno ju prirovnať k dávke neriedeného adrenalínu, raz stúpate k výšinám, inokedy vás zrazia späť do reality. Sláva vám však nezaplatí účty, nevyvenčí psa, ani neurobí za vás životne dôležité veci. Sláva neobsahuje nič z toho, čo potrebujete k životu.

Keby ste sa mali charakterizovať, aké prívlastky by ste si vybrali?
Sandra Bullock: Tvrdohlavá. Láskavá. Naivná. Nedôverčivá. Dôveryhodná. Pokrytecká. Vtipná. Sexi! Nezbedná. Geniálna? Nie! Zmätená. Nemravná? Nie. Nevrlá? Ospalá, spomalená, ukýchaná. To by bolo asi tak všetko. A ešte panovačná. Snažím sa to odnaučiť, ale keď ja som taký panovačný rekonvalescent.

Porovnávali ste sa v teenagerskom veku so svojimi vrstovníkmi?
Sandra Bullock: Je to taký pubertálny ošiaľ, ktorý zachváti celého človeka. Podľa mňa tým prejde každý z nás: Prečo nevyzerám tak dobre ako ona a nemám to, čo ona? Trvalo mi roky, kým som si uvedomila, že mám to, čo mi bolo dané od Boha alebo vyššej moci. A tak to má aj zostať. Keby som sa snažila zmeniť na niekoho iného, určite by som stratila v živote veľa času a premárnila hromadu úžasných chvíľ. Ešte stále o sebe pochybujem, no podstatne menej. Páči sa mi táto moja nedokonalosť. Ak mi niečo nevýjde, vyburcujem sa, aby som bola druhýkrát lepšia.

Spomínali ste Boha, vyššiu moc. Aký význam jej pripisujete?
Sandra Bullock: Verím, že jestvuje niekto, koho treba rešpektovať a pred kým by sme sa mali zodpovedať za svoje činy. Záleží na jednotlivcoch, či uznávajú Boha, alebo inú vyššiu moc, alebo veria, že je to súčasť každého z nás. Sme stvorení na to, aby sme sa milovali, starali o seba a tešili sa zo života. Pre čo iné sme na svete? Keď ma prepadne zloba a pochybnosti, spolieham sa na to, že existuje niečo mocnejšie ako ja, čo sa prejavuje v láske, ktorú dostávam od druhých. Všetko, čo nás obklopuje, sa zakladá na viere v Boha... Bohužiaľ, nemáme možnosť povedať: Mohli by ste, prosím vás, zostúpiť a dokázať nám, či skutočne existujete?

Bola by z vás výborná učiteľka...
Sandra Bullock: To neviem, ale mám učiteľov priateľov. Ja som sa naučila vnímať veci trochu inak. Otvorili sa mi oči. Viem, že nič nie je také, ako očakávame. No v každom z nás drieme vôľa a možnosť zmeniť vlastný život k lepšiemu, aj keď si niekedy myslíme, že si to nezaslúžime.

Máte vyše tridsať, stále ste slobodná, finančne nezávislá. Aký máte z toho všetkého pocit?
Sandra Bullock: Doposiaľ som mala v láske veľké šťastie. Niekedy ma sloboda síce poriadne otravuje, ale inokedy je božská. My ženy máme pocit, že za každú cenu musíme niekoho mať. Je nádherné byť slobodnou, ale tiež je úžasné budovať si nejaký vzťah. Mám rada oboje. A to, že mám dosť peňazí, neznamená, že by som sa mohla cítiť menej osamelá.

Ste romantická duša?
Sandra Bullock: Som, no viem, že romantické chvíle si nemožno naplánovať. Napríklad nahodíte sa do šiat a idete sa zabaviť. Máte pred sebou vidinu romantického večera. Ale ten večer zrazu dopadne ako najnudnejší vo vašom živote. No a naopak, ste v teplákoch, keď vás partia priateľov vytiahne von. Práve vtedy postretávate tých najfantastickejších ľudí, alebo zažijete tie najneobyčajnejšie situácie.

A s kým trávite romantické chvíle teraz?
Sandra Bullock: S priateľom a som šťastná...

Ako ste sa zoznámili?
Sandra Bullock: Je zaujímavé, ako sa s vami život niekedy zahrá a vy zrazu objavíte človeka, ktorého ste si predtým ani len nevšimli. Toto je môj prípad. Ale o tom porozprávam, až keď si nájdem spriaznenú dušu, alebo keď sa vydám a v ruke budem držať sobášny list.

Ste predstaviteľkou odvážnych akčných žien. Kedy ste vo vlastnom živote prekročili pomyselnu hranicu normálnosti?
Sandra Bullock: Napríklad pri skoku z lietadla. Ale asi najvzrušujúcejšie bolo potápanie sa so žralokmi. Mám to nakrútené na videu, kde vidno, ako sa ma zmocňuje panika a okolo mňa stúpajú bublinky. Po tomto výkone som mala pocit, že nič nie je pre mňa nemožné.

Staviate si vraj dom v texaskom Austine. Ako ste ďaleko?
Sandra Bullock: Dokončujem ho dva roky, a niektoré toalety ešte stále nie sú spojazdnené. Dom vyzerá skutočne európsky. Je typom francúzskeho vidieckeho príbytku s okenicami, balkónmi a kvetináčmi. Má veľa okien a dvier, ktoré vedú na trávnik, k stromom, k vode. Je tam priestor a vzduch. Len aby už tie toalety fungovali.