Harrison Ford - Na krídlach slávy [2000]


Často hrávate úlohy mužov, ktorí sa ocitli na hranici života a smrti. Nebezpečnú situáciu ste zažili na vlastnej koži pri nedávnej havárii vášho lietadla v Nebraske.
Harrison Ford: Je to trochu zložitejšie, ako sa na prvý pohľad zdá. Aj keď si mnohí namýšľajú, že sa o lietanie zaujímam preto, lebo si potrebujem zvyšovať hladinu adrenalínu v krvi, sú úplne vedľa. V skutočnosti dávam prednosť bezpečnému a bezproblémovému životu. Lietanie nepovažujem za riskantný šport. Samozrejme vždy keď som vo vzduchu, počítam s možným nebezpečenstvom, ktoré vyplýva zo zákona zemskej príťažlivosti, no nikdy nevyhľadávam rizikové situácie dobrovoľne. Jednoducho, stalo sa...

Ako ste sa cítili bezprostredne po nehode?
Harrison Ford: Necítil som nič zvláštne. Len som si pomyslel, že som mal v ten deň smolu.

V najnovšom filme Pod povrchom hráte pre vás dosť netypickú úlohu zloducha.
Harrison Ford: Príležitosť zahrať si hrdinu, ktorý nezapadá do zvyčajného stereotypu Harrisona Forda, mi prišla vhod. Čim viac rôznorodosti môže herec ponúknuť, tým lepšie pre neho - jeho potenciál sa rozvíja. Snažil som sa vcítiť do postavy profesora Normana Spencera.

Vraj pripravujete aj štvrtý diel slávneho Indianu Jonesa...
Harrison Ford: Pred pár mesiacmi sme sa s Georgeom Lucasom a Stevenom Spielbergom rozprávali o možnom pokračovaní. Zatial však nie je nič upresnené. Bol by som veľmi šťastný, keby nám prišlo na um niečo naozaj vzrušujúce. Postavu Indianu Jonesa som si veľmi obľúbil a rád by som si ju ešte zopakoval.

Ako trávite čas, keď nepracujete?
Harrison Ford: Nakrúcam iba raz do roka, aspoň sa snažím to tak zariadiť, a preto mi zostáva veľa voľného času, ktorý môžem venovať rodine. Spolu s manželkou sa usilujeme žiť mimo šoubiznisu, staráme sa o deti, dohliadame, aby riadne chodili do školy - fungujeme ako celkom obyčajná rodina.

Z vášho ranča ste sa presťahovali do New Yorku.
Harrison Ford: Keby bolo po mojom, radšej by som žil vo Wyomingu na ranči, lenže pre deti je lepší New York, hlavne kvôli škole. Tak sme urobili malú dohodu. Počas školského roka žijeme všetci v New Yorku a hneď, ako sa začnú prázdniny, presunieme sa späť na ranč. Tam sa môžem venovať nielen rodine, ale i svojim záľubám, najmä lietaniu.

Venujete sa i naďalej výrobe nábytku?
Harrison Ford: Dnes už nie, aj keď dielňa mi ešte vždy zostala. Vraciam sa do nej, len keď treba niečo opraviť alebo zalepiť.

Prispôsobili ste sa životu v New Yorku?
Harrison Ford: Snažím sa. No nevydržal by som tam bývať stále, potrebujem mať únikové dvierka. Rovnako je to i s rančom, aj odtiaľ treba niekedy vypadnúť. Kombinácia, ktorú sme nakoniec vymysleli, mi absolútne vyhovuje.

Zastavujú vás na ulici ľudia?
Harrison Ford: New York je veľké mesto, dá sa v ňom ľahko stratiť. Každé ráno, keď idem na tenis, urobím si peknú prechádzku. Newyorčania sú zvyknutí stretávať známych ľudí. Pokývnu hlavou, pozdravia, niekedy si vypýtajú autogram.

Máte troch synov a dcérku. Hrávate sa s ňou?
Harrison Ford: Georgia má desať rokov, hrávame sa spolu na všetko, čo si vymyslí. Niekedy sa nevyhnem ani bábikám Barbie.